Je bekijkt nu Vastgoeddeskundige Acquisitie & Dispositie

Vastgoeddeskundige Acquisitie & Dispositie

Woonzorg Nederland is een Toegelaten Instelling en huisvest senioren in heel Nederland, zowel in de vorm van zelfstandige woningen als specifieke zorggebouwen.  

Om de stroom senioren die de komende jaren op zoek gaat naar een passende woning, zelfstandig óf met zorg, op te kunnen vangen, is een forse inspanning nodig.  Enerzijds gaat het om uitbreiding van het aanbod in zowel zorgvastgoed (passend voor wonen en leven met complexe zorg) als om zelfstandige woningen. Anderzijds is verandering en vernieuwing van woonvormen noodzakelijk.

Dit betekent:

  • Acquisitie: Het streven is om naar 48.000 tot 50.000 eenheden te groeien in 2025. Deze uitbreidingsbehoefte komt neer op circa 500 eenheden per jaar. 
  • Dispositie: Het is de intentie in 2025 enkel nog vastgoed in bezit te hebben dat passend is voor de doelgroep. Naast renovatie, transformatie, sloop en nieuwbouw gaat het daarbij in belangrijke mate om het vervreemden van posities in de portefeuille waar woningen niet passend te maken zijn. Deze opgave betreft ca 3.200 woningen verspreid door het land te vervreemden in de periode 2020-2025. 

Om bovenstaande te bereiken hebben we een multidisciplinair acquisitie- & dispostieteam. Het team bestaat uit een transactiemanager, drie vastgoeddeskundigen en een projectontwikkelaar. 

De functie
De Vastgoeddeskundige Acquisitie & Dispositie ondersteunt het team Acquisitie & Dispositie bij het realiseren van de ambities.

Als Vastgoeddeskundige Acquisitie & Dispositie adviseer, analyseer en coördineer je werkzaamheden die nodig zijn voor enerzijds het verkopen van de dispositieportefeuille (bezit wat niet past binnen de kernportefeuille) en anderzijds het aankopen van vastgoed om zo bij te dragen aan de groeiwens van Woonzorg Nederland. Je bent hierbij verantwoordelijk voor: 

  • Analyse van investeringsmogelijkheden
  • Het doen van haalbaarheidsanalyses;
  • Het maken van investeringsvoorstellen;
  • Financiële onderbouwing van investeringsvoorstellen;
  • Analyse van externe data & taxaties;
  • Dataverzameling ten behoeve van de verkoop;
  • Dossiervorming en contact met het AW (autoriteit wonen) t.b.v. verkoop;
  • Ondersteuning van de transactiemanager;
  • Procesondersteuner in het gehele proces; 
  • Meedenken met betrekking tot verbeteringen in het werkproces.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO / Universitair niveau
  • Aantal jaar relevante werkervaring in een enigszins vergelijkbare functie zodat je over de idealitair over de volgende kennis beschikt:
    • Je hebt kennis van en ervaring met acquisitie en dispositie
    • Je beschik over kennis van de woningbeleggingsmarkt en van zorgvastgoed
    • Je bent bekend met de marktwaardering van woningcomplexen en- of zorgvastgoed
    • Kennis van de ontwikkeling van woningcomplexen en zorgvastgoed
    • Je beschikt over kennis van de wet- & regelgeving op de woningmarkt en in de corporatiebranche
    • Je hebt ervaring in het optimaliseren van vastgoedprocessen
  • Jij hebt goede kennis van Excel, maar verdiept je ook graag in andere vastgoedgerelateerde software
  • Je bent analytisch sterk en in staat om hoofd- van bijzaken te onderscheiden
  • Nederlands beheersen in woord en geschrift op zakelijk niveau
  • Je bent een communicatief vaardige teamspeler en beschikt over een stevig verantwoordelijkheidsgevoel

Aanbod 

  • Een bruto maandsalaris van maximaal €5.083,- bij een fulltime dienstverband van 36 uur (schaal J volgens CAO Woondiensten);  
  • De mogelijkheid om jouw 36 uur te verdelen in 4 werkdagen;
  • Ruimte voor persoonlijke groei door aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden;  
  • Gedurende het thuiswerken vanwege COVID-19 krijg je een tegemoetkoming voor de thuiswerkkosten, voor de dagen dat je op locatie werkt krijg je een reiskostenvergoeding;
  • Een goede pensioenregeling; 
  • Doordat wij een landelijke organisatie zijn en verspreid over het land onze regiokantoren hebben, stellen wij geen eisen aan jouw woonplaats. Thuiswerken is geen probleem en het merendeel van onze overleggen organiseren we online.
  • Een kies je eigen smartphone-regeling.

Woonzorg Nederland
Woonzorg Nederland heeft een unieke positie in Nederland. Als woningcorporatie richten wij ons exclusief op senioren en we zijn een landelijk toegelaten instelling. Dat betekent dat Woonzorg woningen verhuurt aan ouderen en zorginstellingen in heel Nederland. Recent hebben we onze woonformules geïntroduceerd, waarmee we iedere oudere een passend woningaanbod willen doen. Als grootste landelijke speler in seniorenhuisvesting huisvesten wij bijna 5% van alle 65-plussers in de sociale doelgroep in Nederland. In 30.000 zelfstandige huurwoningen en 12.500 wooneenheden in gebouwen die worden gehuurd door zorginstellingen. Dat is 10% van het totaal aan intramurale zorggebouwen. Wij zijn actief in 179 gemeenten. Dat is ongeveer de helft van alle Nederlandse gemeenten. In dit artikel kun je meer lezen over de ambities van Woonzorg Nederland.

Solliciteren
Natuurlijk heb je vragen over deze functie. Deze kun je stellen aan Margriet van Westenbrugge op telefoonnummer 0633046730. Solliciteren kan eenvoudig via onderstaand formulier:

[wufoo username=”margriethilde” formhash=”z4gbz950xdf843″ autoresize=”true” height=”606″ header=”hide” ssl=”true”]